Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/www/html/sch23/templates/rainbow/functions.php on line 593

Педагогічні читання

2015-2016 навчальний рік

Народна педагогіка

 31 березня 2016 року в закладі пройшли педагогічні читання на тему «Народна педагогіка».

Відродження автентичної педагогіки на Україні стало насущною потребою нашого часу. В контексті розбудови незалежної України, створення системи національної освіти й виховання особливого значення набрало науково обґрунтоване розв'язання виховних завдань засобами української народної педагогіки. Особливо нагальною стала проблема створення й застосування виховної системи, адекватної потребам українського державотворення й формування високоосвічених, духовно багатих й морально стійких особистостей, достойних громадян демократичної європейської держави.

 

Народна педагогіка наймудріша, бо вона озброєна багатющими знаннями, виробленими колективним генієм народу.

 

Народна педагогіка найавторитетніша, бо її істинність підтверджена багатовіковою масовою практикою родинно-шкільно-громадського виховання, творцем і носієм якого є сама нація.

 

Народна педагогіка найідейніша, бо вона базується на заповідях народної моралі, націлена на формування справжньої Людини. Благотворний вплив на її розвиток мають рідна мова й фольклор, чудові здобутки народного мистецтва, ремесла і промисли, родинно-побутова культура, національні звичаї і традиції, свята, обряди, символи.

 

Народна педагогіка найпрогресивніша, бо вона завжди знаходиться на передньому краї боротьби за розум, за світло знань, за перемогу Добра над Злом, Правди над Кривдою, за торжество здорового глузду й справедливості, за суспільний прогрес, за продовження роду людського й тісного взаємозв'язку поколінь, збереження й примноження національної культури, утвердження доброзичливих стосунків між людьми й добросусідських відносин між народами, захисту традиційної родини, теплоти домашнього вогнища, дитинства, батьківства і материнства.

 

Народна педагогіка духовно найбагатша, бо на її терені протягом багатьох віків сумлінно працюють мільйони батьків і матерів, дідусів і бабусь, численних нянь з народу, вихователів-кумів й опікунів.

 

Народна педагогіка найгуманніша, бо леліє найдорожчий скарб суспільства, цвіт, гордість і майбутнє нації, надію людства - дітей.

 

Народна педагогіка найдемократичніша, бо твориться, шліфується й побутує у гущі народу, обслуговує його найперші потреби, виражає й реалізує його виховні ідеали, волю й інтереси, віру, надію й любов. Це прародителька батьківської мудрості, демократичної педагогічної науки, професійної педагогіки й шкільної практики.

 

План педагогічних читань:

 

  1. «Основи народної педагогіки» (Когут Т. П.)
  2. «Використання елементів народної педагогіки у школі І ступеня» (Бєлих О. І.) (відео - Колискова пісня, Закличка, Мирилка, Українська хустка, Дерево роду)
  3. «Трудове виховання в народних традиціях» (Палькевич Ю. О.)
  4. «Козацька педагогіка» (Пащук М. І.)
  5. «Народні символи – обереги України» (Бартюк В. В.)
  6. «Народна педагогіка на прикладі власної родини» (Дунець Т. В.)

 

2014-2015 навчальний рік

Драгоманов Михайло Петрович

27 березня 2015 року пройшли педагогічні читання, присвячені видатному політичному, громадському діячеві України, педагогові Драгоманову М. П. Вчителі навчального закладу Бєлих О.І., Дробинчук М.О., Зарічна Т.О., Семенюк К.Б., Форись Г.І. підготували цікаві і змістовні доповіді про життя, політичні погляди, громадську та педагогічну діяльність видатного українця. Спадщина М.Драгоманова - невід'ємна складова української культури, що має велику вагу не лише в теперішності, вона буде мати рішуче актуальне значення і на майбутнє. І. Франко обгрунтував необхідність повного видання і вивчення наукових праць та величезного епістолярію вченого: «Чим швидше наша суспільність, а особли­во наша інтелігенція дійде до спокійного розбору, до позитивного використання його духовної спадщини, тим ліпше для неї».

Напрацювання вчителів:

- Біографія 

- Педагогічна спадщина

- Політична та громадська діяльність