Просвіта «Порядок взаємодії працівників школи з метою реагування на випадки насильства та надання дитині необхідної допомоги. Формування недискримінаційного освітнього середовища» (спільно зі Службою у справах дітей)

Сьогодні, як ніколи, питання дотримання прав людини, забезпечення рівного підходу і відсутність дискримінаційних практик є важливим інструментом підтримання взаємоповаги і добробуту у нашій країні. Сприяння взаєморозумінню та повага до розмаїття культур, а також протидія будь-яким формам нетерпимості та дискримінації повинні бути пріоритетом розвитку суспільства.

Серед факторів, що порушують безпеку дитини в освітньому просторі, особливе місце займають дискримінація дитини та упередження до неї. Це  ситуації, коли дитина чи група дітей за певними ознаками (інвалідність,місце проживання, добробут родини, стать, віра тощо) обмежується у користуванні правами, послугами, свободами без обґрунтованих правомірних причин. Або ж є моменти, коли дискримінація проявляється через формально нейтральні правила, норми, критерії чи практику, коли певна людина або група людей опиняється у невигідному становищі у порівнянні з іншими або отримує гірші умови. Хтось має хибні або негативні думки про людину, що складаються наперед, а висновки про її здібності чи нахили робляться лише за певною ознакою. Тож одним з ключових завдань сьогодні є розвивати знання та методи навчання про різні соціально вразливі групи і меншини та просувати концепцію «розмаїття», як ресурсу.

Саме тому 28 жовтня 2024 року психологиня комунального закладу «Вінницький ліцей № 23» спільно з представницею Служби у справах дітей провела просвітницький захід «Порядок взаємодії працівників школи з метою реагування на випадки насильства та надання дитині необхідної допомоги. Формування недискримінаційного освітнього середовища» для учительства, в рамках проєкту «Рівні можливості для всіх», який втілюється в рамках програми «Мріємо та діємо», впровадженої Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Під час цього заходу спікери намагалися створити гендерночутливу атмосферу, і познайомили педагогічних працівників/ниць з конкретними кроками щодо подолання дискримінації та питань гендернозумовленого насильства. Учителі/льки разом досліджували поставлені перед ними проблеми і в результаті усвідомили, що у профілактиці дискримінації за ознаками віку, статі, національності тощо на педагогів/гинь мають діяти такі чинники, як: усебічне вивчення ситуації; вагомі аргументи всіх осіб, залучених до ситуації; рівень фахової підготовки, уміння й знання осіб з конкретної теми. З метою попередження упередженого ставлення до різних людей в школі мають проводитися різноманітні виховні години, ігри, квести та зустрічі.