Правила поведінки здобувачів освіти у закладі

Загальні правила

  1. Правила поведінки учнів базуються на Законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування.
  1. Якщо учень (учениця) порушує Правила, то отримує:

 усне зауваження;

 запис зауваження в щоденник;

 запрошення учня самого (самої) або з батьками на педагогічну раду, раду профілактики;

 відшкодування батьками учня (учениці) завданої матеріальної шкоди.

  1. Здобувач освіти приходить до школи без запізнень, за 10-15 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя.
  1. Заборонено приносити до навчального закладу предмети або речовини, які можуть зашкодити здоров’ю, безпеці інших людей або завадити проведенню навчального процесу (н-д: зброю, в т. ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики та інші одурманюючі засоби й отрути тощо).
  1. Не мають місця паління та вживання різних алкогольних напоїв на території навчального закладу.
  2. Булінг(цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу недопустимі.
  1. До закінчення уроків учень може залишити територію навчального закладу тільки з дозволу класного керівника або чергового адміністратора (за письмовою згодою батьків).
  1. Учень має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками навчального закладу, батьками інших учнів, а також з учнями.
  1. Здобувач освіти школи виявляє повагу до старших, піклується про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші - молодшим, хлопчики - дівчаткам.
  1. До учнів, які привласнили чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність. Учні мають дбайливо ставитися до шкільного майна та речей що належать вчителям , іншим учням. Не слід брати без дозволу чужі речі. За пошкоджене шкільне майно батьки учня відшкодовують збитки.
  1. Не дозволяється користуватися плеєром, мобільним телефоном іншими гаджетами на уроках. Здобувач освіти зобов’язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою. На першу вимогу вчителя слід пред’являти щоденник.
  1. З настанням холодної пори року учнівська громада перебуває у приміщенні школи без верхнього одягу та має змінне взуття.
  1. Поза межами закладу освіти учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я школи.

Правила поведінки під час перерви

  1. Під час перерви учень зобов’язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.
  1. Не мають місця в житті школярів:

 біг східцями, коридорами та в класних приміщеннях;

 штовханина, кидання предметами або гра в м’яча у приміщеннях, не пристосованих для цього; 

 сварки між собою, з’ясування стосунків, бійки.

  1. У їдальні учні дотримуються черги та культури харчування, не слід виносити їжу і напої за межі їдальні.
  1. Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм небезпечно знаходитися (горище, підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторії, майстерня, спортзал).

Правила поведінки на уроках

  1. Учні входять до класу із дзвінком, не запізнюючись.
  2. Під час уроку не слід створювати галасу, без дозволу підводитись, виходити з класу, відвертати увагу інших учнів від уроку розмовами, іграми, іншими справами, що не стосуються уроку.
  1. Урок закінчується із дзвінком, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні йдуть на перерву.
  1. Учні ведуть охайно щоденник і дають його вчителю без будь-яких заперечень, щодня роблять запис домашніх завдань в ньому.
  1. Учні приносять на заняття всі необхідні підручники, зошити, письмове приладдя, інструменти, робочий і спортивний одяг.
  1. Учні дотримуються правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.
  1. На уроки хімії, фізичної культури, трудового навчання та технологій учні приходять у відповідному.

Шкільний одяг ділового стилю

Шкільний одяг - це невід’ємний елемент корпоративної культури учнів. До того ж, це ще й аспект виховання, який привчає учня до відповідальності та дотримання встановлених правил і стандартів.

Шкільний одяг допомагає учням налаштуватися на навчання та зосередитись на заняттях, підтримує позитивну соціальну взаємодію серед учнів та виховує почуття гордості за свій навчальний заклад.

Кожен учень школи повинен приходити до школи одягненим у шкільний одяг ділового стилю встановленого стандарту та залишатися в ньому протягом навчального дня.

Пропуск занять

Учень, який був відсутній у школі з поважної причини до 3 календарних днів може відвідувати школу без надання довідки від лікаря, про відсутність учня батьки повідомляють письмово.

Учень, який був відсутній у школі з причин хвороби має обов'язково надати відповідну довідку від лікаря з рекомендаціями щодо навантаження на уроці фізичної культури з вказаним терміном.

Якщо учень неспроможний відвідувати школу в будь-який день через хворобу або за будь-яких інших причин з відома батьків, батькам необхідно повідомити класного керівника особисто або в телефонному режимі перед початком навчального дня.

 У разі відсутності учнів, які не досягли повноліття, на навчальних заняттях з невідомих або без поважних причин навчальний заклад невідкладно надає відповідному територіальному органу Національної поліції та службі у справах дітей дані таких учнів для провадження діяльності відповідно до законодавства, пов’язаної із захистом їх прав на здобуття загальної середньої освіти.

Пунктуальність

Пунктуальність — це важлива риса, яку ми виховуємо в наших учнях.

Ми заохочуємо учнів не запізнюватися та розраховуємо на підтримку батьків. Відповідно до внутрішкільного розпорядку закладу, учні зобов’язані приходити на навчання та на уроки протягом дня вчасно. 

Кожен учень має приходити до школи не пізніше 8:00 (І зміна), учні, які навчаються в ІІ зміну – відповідно до розкладу уроків.

В Україні людина, яка себе поважає, не запізнюється!

Персональні гаджети

Учні несуть відповідальність за зберігання власних мобільних телефонів та інших персональних гаджетів. На уроках їх потрібно вимкнути, сховати та не користуватися ними.

Якщо будь-яка особа з персоналу школи бачить порушення вказаного правила, на вимогу такої особи дитина має здати телефон на зберігання класному керівнику до закінчення навчального дня.

Матеріальна відповідальність

Батьки матеріально відповідальні за пошкодження шкільного майна дитиною.

Учні відповідають за збереження свого майна. Якщо учень загубив щось зі своїх речей, навіть цінних, Школа не несе відповідальності, але часто речі знаходяться, і в такому випадку їх можна забрати на І поверсі в гардеробі, а цінні речі - в адміністрації школи.

Порушення

Вступаючи до комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія  №23 ВМР», учні та батьки погоджуються виконувати в обов’язковому порядку його правила та підтверджують розуміння їх важливості. І діти, і дорослі є відповідальними за їх (не)виконання.

Незначні порушення

Незначні порушення — це ті, які не несуть небезпеки для життя і здоров’я, але негативно впливають на атмосферу в класі: порушення шкільних правил, знущання, дражнення, приниження, глузування, ненормативна лексика, жбурляння предметами, грубість, агресивна поведінка, неповага, обман, фальсифікація, плагіат, зухвала поведінка, опір педагогам, нецільове використання електроніки, комп’ютерів, інтернет, публічний показ прихильності, зневага учнівських обов’язків, недотримання правил безпеки.

Можливі наслідки незначних порушень:

 Навчання відповідальності за свої дії.

 Навчання альтернативному вибору, який матиме позитивні результати.

 Написання пояснювальної записки (Think paper).

 Витримка часу (тайм-аут).

 Виховна розмова з класним керівником, вчителем.

 Написання листа - вибачення.

 Перерозподіл привілеїв.

 Затримання після занять.

 Спілкування з батьками по телефону, листуванням або персональна зустріч.

 Консультація прктичного психолога.

 Зустріч учня з директором або заступником.

Значні порушення

До таких відносяться: залякування (у тому числі в інтернеті), загроза інформаційній безпеці Школи та її інформаційно-комунікаційній системі, загроза фізичним насильством, заподіяння шкоди іншим у результаті бійки, дискримінація, расизм, сексизм, загроза насильства сексуального характеру, куріння, наявність або вживання алкоголю або наркотиків, крадіжки, грабунки, вимагання, вандалізм, загроза заподіяння шкоди, володіння порнографічними матеріалами, володіння зброєю або копією зброї та інші серйозні порушення.

Можливі наслідки значних правопорушень:

 Негайна персональна зустріч із батьками.

 Укладання з учнем поведінкового контракту.

 Відшкодування збитку шкільного майна.

 Виклик на педагогічну раду, раду профілактики.

 Передача справи на розгляд відповідних органів влади (поліція,

прокуратура, служба у справах дітей).

Булінг

 Згідно із законом України, булінг - це моральне або фізичнем насильство, агресія у будь-якій формі, або будь-які інші дії, вчинені з метою викликати страх, тривогу, підпорядкувати особу своїм інтересам, що мають ознаки свідомого жорсткого ставлення.

 Штраф за таке порушення становить 850-1700 грн. - або громадські роботи на 20-40 годин. Якщо цькувала група осіб або ж повторно протягом року-штраф складатиме 1700-3400 грн. або ж громадські роботи на строк 40-60 годин.

Якщо порушники – підлітки віком від 14 до 16 років, передбачено такі самі санкції, але їх накладатимуть на батьків чи опікунів.

 У Законі «Про освіту» передбачили типові ознаки булінгу(цькування):

 систематичність (повторюваність) діяння;

 наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності).

 дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/ або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.