Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/www/html/sch23/templates/rainbow/functions.php on line 593

Служба розв’язання конфліктів

Омбудсмен

Девіз

Якщо хочеш змінити світ, в першу чергу почни змінювати себе!

 

Шкільний клуб омбудсменів «Бумеранг»

- це група старшокласників, які покликані сприяти реалізації Конвенції ООН про права дитини, захищати при потребі права та свободи дітей, слідкувати за дотриманням ними своїх обов’язків.

Омбудсмен –

(від швед. ombudsman «представник») —  особа, на яку покладаються функції контролю за дотриманням законних прав та інтересів дітей, підвищення поінформованості школярів про їхні права та обов’язки, надання конкретної допомоги дітям, права яких порушені, шляхом звернення до органів влади та правоохоронних органів.

 Основними функціями омбудсменів є:

- контрольна – контроль за дотриманням законодавства, що стосується прав дітей;

- правозахисна – вирішення питань, що стосуються захисту прав дітей, а також сприяння змінам у ставленні громади міста до проблем дітей;

- організаційна – організація та проведення лекцій, виступів, семінарів, круглих столів, консультацій тощо;

- представницька – громадський представник прав дітей в місцевій владі, а також в державних органах – всюди, де потрібно адвокувати та захищати права дітей;

- інформаційна – підвищення поінформованості дітей про їхні права, обовʼязки, органи, до яких можна звернутися у разі необхідності.

 

Медіатори

Девіз

 

Важливе не те, що з нами трапилося, а те, як ми вийшли з ситуації, що склалася

 

Шкільна служба примирення (порозуміння)

- це команда підготовлених старшокласників-посередників (медіаторів), які допомагають своїм ровесникам розв’язувати конфлікти мирним шляхом, використовуючи в роботі відновні практикимедіацію, коло прийняття рішень тощо і працюють над формуванням безпечної атмосфери в навчальному закладі.

Медіація – добровільний і конфіденційний процес, в якому нейтральна третя сторона (медіатор) допомагає сторонам знайти взаємоприйнятий варіант вирішення ситуації, що склалася.       

Медіатор – спеціально підготовлений посередник у вирішенні конфліктів, який однаково підтримує обидві сторони та допомагає їм знайти взаємоприйняте рішення. Медіатор не вирішує, яка сторона права, яка винувата. Він не досліджує поведінку сторін у минулому, а пропонує знайти рішення, беручи до уваги інтереси сторін та їх плани на майбутнє. Медіатор налаштовує сторони на співробітництво.

Основні принципи медіації :

  1. Добровільність – кожна з сторін добровільно приймає рішення щодо участі у переговорах і усвідомлює, що рішення може бути досягнуте тільки шляхом співробітництва : можливе добровільне припинення процесу на будь – якому етапі.
  2. Розподіл відповідальності – сторони несуть відповідальність за прийняття рішення і його виконання, медіатор – за дотримання правил та принципів процедуриє
  3. Нейтральність, безпристрасність – під час процесу медіатор не займає позицію ні однієї зі сторін, не оцінює їх, а в рівній мірі допомагає обом.
  4. Конфіденційність – усе, що відбувається на медіації, не розголошується  ні медіатором, ні сторонами, за винятком ситуацій, коли сторони планують завдати шкоди собі чи комусь.